LoveAmbroseNews

Friday, September 24, 2004

海豚湾恋人 ロケ地レポート3

男女共用浴室好尷尬

除了器材搬運問題,另一個大考驗就是食衣住行。
在這個小島上,洗衣服全得自己來,當所有人在風雨中淋得全身濕,還得端著一盆盆濕透的衣服,繞到飯店外面的洗衣機,排隊等著洗衣服。張韶涵說,大家出門在外,就男女衣物湊合著一起丟進去洗,頂多把白色的和其他顏色分開,但最糗的是,當她從烘衣機裡拿出衣服時,竟然還會看到男生的小內褲,就夾雜在女生的衣服之間,女生們又好氣又好笑地一陣痛罵。許紹洋的狀況也很尷尬,他竟然發生一男三女同住一個屋簷下,過4P的生活!許紹洋說,三位女性工作人員住一樓,他一個人住在樓上的小閣樓,倒是相安無事,可是大家共用浴室,他每次進浴室時,都得屏氣凝神,目不斜視,就怕一不小心看到女生的內衣褲,或是其他不該看的,這點最尷尬。

(translated by neuro)

Embarrassment in the bathroom

Another challenge was daily living.
They had to wash their own clothes on this small island.
They had to line up for the washing machine, even they were already soaked to the skin in the rain.They put all the clothes into the washing machine; no matter it was man or lady’s.
They only separated the white articles from other colored clothes, as Angela said, a necessary compromise on this inconvenient island.
But when she took out her clothes from the drying machine, there was men’s underwear in between the lady’s.
All the girls were so mad about this.And it was also very embarrassing for Ambrose to live with three ladies.
4 P? Ambrose explained that he lived in the small cabinet while the ladies lived in the ground floor.
Ok, it should be Okay.
But they shared the bathroom! He had to hold his breath and eye widely open, lest he should bump into something he shouldn’t have seen.

(translated by fanyicho)

男女共用のバス・ルームは、とってもバツが悪いもの

機材の運搬問題を除き、もう1つの大きな試練は衣食住に関ることでした。

このような小さな島では、洗濯もみんな自分達でしました。

全員が風雨の中で全身濡れ鼠になった際には、ホテルの外の洗濯機の前で、ずぶ濡れの衣服の入った盥を1つずつ奉げ持ち、順番待ちで服を洗いました。

みんなが外に出ている間、男女の別無く衣服や身の回り品を投げ入れて洗いましたが、勿論、白い物は他の色物とは別にしました。

しかし、最も忘れられないのは、彼女がドライヤーから衣服を取り出す際に、男性の下着が女性の服の間に絡まっているのを見つけて、女性達は怒ったり笑ったりひとしきり大騒ぎしたこと、と張韶涵は語りました。

許紹洋も、また、とてもバツの悪い体験をしました、それは、彼が3人の女性とひとつ屋根の下で同居したから起きたことなんです。

4Pの生活?! 許紹洋の説明によれば、3人の女性は1階に、彼は小さな屋根裏部屋にひとりなので、何も揉め事無く仲良く暮らせるはずでした。

ところが、バス・ルームは共用なので、ちょっと油断して女性の下着や、その他見てはいけない物を目にするのを恐れ、彼はバス・ルームに入るたびに、息を殺して精神を集中し、目を大きく開けて視線を正面から逸らさないようにしていました。


0 Comments:

Post a Comment

<< Home